Директорът на Операта в Русе: Пожарът още година-две ще ни "гори" в най-добрия случай
- Редактор: Петър Симеонов
- Коментари: 5
Държавна опера - Русе още има нужда от подкрепа за възстановяване на пораженията
Четири години след пожара, от който пострада сградата на Държавната опера - Русе, съставът на творческия институт ще се опита да припомни на обществеността, че все още имат нужда от подкрепа за възстановяване на пораженията. Това ще се случи с балетния спектакъл "Пожар", с който се цели да се разгорят отново усилията на държавната власт за възстановяване на сградата.
На сцената в петък ще излезе целият състав на културния институт - балет, оркестър, хор, солисти, шивашко ателие, администрация… След четиригодишна пауза публиката ще може отново да седне на плюшените кресла и да види любимата сцена, макар и все още незавършена, със следи от пораженията след пожара, но безопасна.
"Пожарът още година-две ще ни "гори" в най-добрия случай", казва директорът на Операта в Русе Пламен Бейков, според когото са нужни 3 милиона лева за възстановителни работи вътре в сградата и още толкова за нова техника, тъй като старата бе изпепелена, предаде БНР.
Ако държавата осигури през следващия годишен бюджет средства за продължаване на ремонтите, от началото на януари ще може да се работи вътре в сградата, смята той.
През четирите години от деня на пожара са свършени най-важните дейности. Покривът, откъдето е тръгнал огънят, е бил изцяло подменен с най-съвременни материали, но се е наложило и укрепване на сградата отвън, тъй като 50-те тона вода, с които е потушен пожарът, са се просмукали в основите и льосът е поддал.
"Всички народни представители би трябвало да бъдат обединени в каузата да има действаш оперен театър в града, да има модерна сцена", коментира Пламен Бейков.
Балетът "Пожар" е по музика на Дмитрий Шостакович - силно свързан с Русе и мобилизиран като пожарникар по време на блокадата на Ленинград през Втората световна война. Либретото и хореографията са на Наталия Осипова и в основата на сюжета е историята за Пандора и нейната кутия, в която най-накрая остава надеждата. Като надеждата на всички за нов дом на Операта.
Докладвай този коментар за нередност
×До Ася: Няма нужда олатени клакьори на Пламен Бейков, назначени на длъжност от него и получаващи заплата в Операта, да тръгват да го защитават! Долното не са изразите и думите на хората, които основателно го критикуват, а долното е начинът, по който вие, т. нар. културни дейци , ужким носителни на нов морал и модел за поведение, искахте повече пари, а сега ги пилеете за скъпи дрешки и екскурзии до близо и далече! Вместо да се чудите как да реабилитирате проваления партиен кадър на партия Има такъв народ, пардон - Няма такъв простак, по-добре се хванете да помагате на майсторите да завършат по-бързо и по-качествено ремонтите и така ще сте наистина полезни с нещо.
Докладвай този коментар за нередност
×мале, мале,: Пълни смотльовци, книга не прочели, седнали за опера да говорят и да одумват като квартални клюкарки! Ало, обущаря, до обувките смотаняк!
Докладвай този коментар за нередност
×Ася: Хората, които оплюват директора на операта по най-просташки начин, положително не са стъпвали на спектаклите-многобройни и разнообразни творчески инициативи именно на директора Пл.Бейков. Очевидно, има мераклии за мястото му и трудностите с ремонта за тях са чудесен повод за саморазправа...Долно, неблагодарно българско племе. Затова сме на това дередже и оправяне няма да има...Вместо да се обединим с различните си възможности като граждани и куртурна общност и потребители на стойностен културен продукт, почва се с "Разпни го!". Ами да сложат някой строителен предприемач на това място, той ще се оправи по- бързо с покрива сигурно...
Докладвай този коментар за нередност
×Ivo: Този мухлю, директор ли е,какво е.Не може един покрив да оправи.Пьлни тъпанари и на опера ни кани и на балет,смотаняк
Докладвай този коментар за нередност
×Пламена Бейкова: Въпросният шеф на Русенска опера е назначен от партия ИТН и след като те отдавна вече не са на власт, най-моралното щеше да е той също да се оттегли от поста си! И също така е добре да отговори защо културните дейци искаха увеличение на заплатите си- за да ходят всяка събота и неделя и всеки празник на екскурзии в чужбина и после да постват снимките си в социалните мрежи и да се фукат и дразнят всички останали ли? Затова ли? Има данни за лица, работещи на технически длъжности в Операта, които очевидно парадират с пари, дрехи, аксесоари и скъпи екскурзии в чужбина, които всеки може да провери.